SEO je mrtvé! Ať žije SEO!

SEO optimalizace není o matematice

SEO optimalizace, neboli ovlivňování pozice webové stránky ve výsledcích vyhledávání – tuto definici vám dnes řekne téměř každé malé dítě, které se umí dostat na internet. SEO optimalizátory si pak můžeme představit jako mocné čaroděje, kteří složitými výpočty zajistí, aby váš web … blbost!

SEO je mrtvé

Alespoň to SEO, které si všichni pamatujeme – texty, které nedávaly smysl a klíčová slova se v nich opakovala více než hojně (ano, na některých webech se můžete s touto praktikou setkat i u mě), poloviditelné odkazy v patičce (opět vinen).

Kolik SEO specialistů je potřeba k zašroubování žárovka, žárovky levně nebo žárovka spořívá?

Má to ale ještě smysl? Rozhodně to smysl mělo, ale dnes? Nechci se zde rozepisovat o tom, co na vyhledávače platí a proč – o tom bylo již napsáno hodně (většinou ale slušné bláboly spojené s agresivní reklamní masáží).

SEO servis a ti druzí

SEO nástroje, které provádějí SEO zdarma jsou sice poměrně užitečné věci – někdy ušetří čas, když se něco přehlédne, ovšem rozhodně se nejedná o kouzelný nástroj, který je pro váš web samospasitelný.

Váš web je na prd! Ano, má spoustu chyb a nedej bože, pokud je postaven na WordPressu, to je konec úplný. Ihned mi poskytněte přístupy na FTP a já uvidím, jestli se s tím dá něco dělat.

Samozřejmě, že sémantické chyby by na webu neměly být (web by měl být vyhledávacími roboty bezvýhradně milován), ovšem neznamená to, že pokud na webu některé chyby budou, ohrozí to pozici vašeho webu ve vyhledávání. To opravdu ne …

Seznamte se – sociální SEO

Ačkoli jsme si zvykli spojovat SEO takřka se všemi přídavnými jmény, slovo sociální mezi nimi rozhodně nikdy nebylo. Přitom jde o slovo naprosto klíčové. Od začátku své existence jsou všechny metody, jak zvýhodnit web ve výsledcích vyhledávání v podstatě pokusy o to, přelstít indexovací roboty a přesvědčit je, že web, který právě procházejí, je ten jediný a zaslouží si zvýhodnění ve výsledcích vyhledávání. Nemyslím si, že je to dobrá strategie – je mnohem lepší orientovat SEO přímo na potenciálního klienta, přátelsky mu doporučit webové stránky a nabídnout mu něco navíc. Co tím myslím? Nenásilně na web přivést co nejvyšší počet lidí, kteří se na web opravdu chtěli dostat a budou se na něj vracet. Jak?

Zpětné odkazy

Ale jen ty kvalitní! To, že kvalitní zpětné odkazy pomáhají není žádným tajemstvím. Ideální odkaz je podle mě ten, na který čtenář klikne zcela dobrovolně a ještě se zájmem dozvědět se něco víc o tématu, na jehož téma právě článek dočetl.

Sociální sítě

I když se nejedná přímo o SEO (i když – o co vlastně SEOu jde? Přivést co nejvíce lidí k vám na web, ne?), myslím, že je velice důležité se na sociálních sítích vyskytovat – správně zvolený příspěvek může na webové stránky přivést potenciální klienty.

Blogy

Pište, pište, pište. A pokud to bude alespoň trochu zajímavé – efekt na sebe nenechá dlouho čekat – lidé budou na vaše články odkazovat. Některé to dovede k vašemu výrobku nebo službě. A máte vyhráno!

Jak to, že to funguje?

Denně se generuje v rámci internetu neuvěřitelné množství dat, které je nutné nějakým způsobem zařadit, katalogizovat. Facebook, Google a další si uvědomují, že to není možné bez nás! Proto svoje algoritmy upravuje tak, aby co nejvíce zapojil (zatím) nenahraditelnou proměnou – člověka.