Rozjíždíte projekt? Nejdříve si registrujte doménu!

Protože pokud to neuděláte hned, mohlo by se stát něco nepříjemného!

Například to, že Vám někdo doménu registruje, umístí na ni svůj obsah a bude z toho profitovat. Tak, jako jsem to udělal já.

Objíždění bloků, aneb příběh začíná

Katastrofální nedostatek parkovacích míst u nás v Brně vedl k tomu, že se město rozhodlo pro pošťouchnutí komerčního sektoru. Tak začala výstavba podzemního parkoviště Parking JD pod Janáčkovým divadlem (resp. pod k němu přilehlým betonovým parčíkem s fontánou).
Protože se s parkováním potýkám i já (a parkoviště mám z bytu na dohled), snažil jsem se zjistit, kolik by mě stálo rezidentní parkování v nově postavených garážích. Ačkoliv jsem pátral poměrně důkladně, světě div se, nenašel jsem naprosto vůbec žádný kontakt, žádné informace, a to bez ohledu na to, že garáže již asi měsíc fungovaly (sice provizorně, ale fungovaly).

Reakce na nedostatek informací

Rozhodl jsem se, že na nedostatek informací budu reagovat velice jednoduchým webem Garáže Janáčkovo divadlo, který bude pro případné zájemce nabízet kýžený obsah – zaregistroval jsem doménu, zjistil si ceník, otevírací dobu a sepsal parametry parkoviště. Web jsem spustil a již po několika dnech mi bylo jasné, že lidí, kteří chtějí o garážích vědět více, je poměrně dost. Opravdu dost.

Linkbuilding v praxi

Webové stránky se zdály přínosné i ostatním – Národní divadlo Brno, Masarykova univerzita, HaDivadlo, stejně jako další, garážím přilehlé provozy na můj web začaly odkazovat. Jestli tohle není dokonalý linkbuilding v praxi, tak už nevím. Tato skutečnost mimo jiné vedla k tomu, že se moje webové stránky začaly umísťovat na předních pozicích ve vyhledávačích na slova, která se ke garážím, Janáčkovu divadlu nebo k parkování v Brně nějakým způsobem vážou. Návštěvnost se tedy opět zvýšila.

Peníze vyhozené oknem

Místo toho, aby se se mnou provozovatel garáží spojil a nabídl mi štědré odstupné, pustil se do nesmyslného vyhazování peněz na předem prohraných frontách – spustil archaický web a několikrát zbytečně zasypal okolní ulice letáčky. Vždy po takovémto kobercovém náletu ulic Jezuitská a Tř. Kpt. Jaroše se zvýší počet přístupů na můj web. Proč? Je to jednoduché – pro hodně lidí je jednodušší si místo domény pamatovat některá slova z letáčku. A hádejte, kdo se ve výsledcích vyhledávání na tato slova objevuje na prvních pozicích? Správně, a web provozovatele to není.

Provozovatel garáží nereaguje

Celé to zní z mé strany jako kalkul – koupím doménu, vybuduji obsah a pak to celé prodám. A ano, částečně to tak opravdu bylo. Takový byl i můj plán – za blbost se platí. V tomto případě by se mělo platit hodně. Od začátku mi totiž bylo jasné, že webové stránky mají (nebo určitě mít budou) nějakou hodnotu – ať už z hlediska SEO optimalizace, nebo stran reklamního prostoru.

Chytrému napověz, hloupého nakopni

Katastrofální nezájem o celou „webovou“ situaci ze strany provozovatele je pro mě nepochopitelný. Ze začátku bych byl ochotný stránky přenechat v podstatě za pakatel, ovšem vlivem velice neobratného „vyjednávání“ ze strany provozovatele garáží jsem se rozhodl doménu i její obsah provozovat trvale.