Čím vyvažovat celodenní sezení na zadku?

Náš pohybový aparát krní a tiše trpí

Co si budeme povídat – všichni sedíme na zadcích a denně před tisícovkami tekutých krystalů v našich monitorech postupně likvidujeme svoje záda – celý náš pohybový aparát krní a tiše trpí. V lednu se zaplní posilovny lidem dobré vůle, shodí se pár kilo a vše se někdy v únoru poklidně vrátí do svého původního rytmu. Pokud se v tom částečně poznáváte, co takhle zkusit jako já Girju?

Železné evangelium

Za pět minut dvanáct (nebo spíše ve čtvrt na jednu) jsem se dostal do brněnské tělocvičny GIRJA HARDSTYLE GYM Zdeňka Dohnala a nastoupil do tréninkového programu, kde se mi dostalo (a dostává) stoprocentní a hlavně individuální péče. Cvičí se hlavně s girjou neboli kettlebellem (taková ta koule s madlem), ale také s vlastní vahou.

Znatelný progres

Každý z nově příchozích si prošel vstupní analýzou, ve které ozřejmil limity své tělesné schránky (nepohyblivá noha, operované rameno atp.) a byly mu vytyčeny dosažitelné cíle a nápravné cviky. Ze začátku se trénink soustředí na mobilitu a stabilitu, následně na správné pohybové návyky u jednotlivých cviků. Slovy Zdeňka: Nejdříve cvičíme správně, abychom mohli cvičit více.
Po roce tréninku jsem se kromě celkového zesílení naprosto zbavil bolestí kolen, ale hlavně – mohu po zhruba 10 letech usnout na zádech (vždy se přihlásila záda a poručila si otočení). Díky bráničnímu dýchání vydržím s dechem déle a promyšlené rozcvičky před a po tréninku vylučují zatuhnutí svalů.

Proč dělat Girju?

Především proto, že ve čtyřiceti letech nebudete o holi nadávat na vlastní neschopnost. Ano, možná trochu přeháním, ale vaše starší já vám za cvičení s kettlebellem rozhodně poděkuje. A pro ty, kteří si myslí, že 3x týdně posilka a „promakanej no pain, no gain program“ je to pravé ořechové, vzpomeňte si na mě. Po deseti letech jsem si špatnou technikou posilování v posilovně sice opticky zvětšil biceps, ale také výrazně zhoršil pohyblivost levého ramene a hrudník zarazil mezi lopatky. Nechápejte mě špatně – posilovna pod vedením zkušeného trenéra může být OK, ale Girja je lepší. Je komplexnější – zapojuje všechny svaly.

 

Domácí prostředí

Vybavujete si videa z tréninků Rockyho? Takový pocit mám vždy, když přicházím cvičit. Navíc – Zdenál se stará o všestranný vývoj cvičenců – jako motivaci nám do sluchovodů pouští gut-ripping metal, což je hudba, která by se dala přirovnat ke zvukům, které vydává prase, když spadne do mlátičky na obilí – a u toho se dobře cvičí.

Domluv si první hodinu zdarma zde